Tvůj první čas v posilovně

Délka čtení

minut

Každá z nás byla jednou v posilovně poprvé. Možná právě teď zvažuješ svou první návštěvu a přemýšlíš, jaké to má vlastně výhody oproti cvičení doma, na které jsi zvyklá. Právě z tohoto důvodu přicházíme s tímto novým článkem, ve kterém Ti nejen popíšeme výhody cvičení v posilovně, ale také Tě připravíme krok za krokem na to, co Tě tam čeká. Není se vůbec čeho bát, zahoď proto stud, přečti si tento článek, a pak už jen zbývá vesele vyrazit na první trénink v posilovně a dát si parádně do těla! 🙂

dve-zeny-cvici-ve-fitku-parove-cviky

zdroj Shutterstock

Přechod z tréninků v domácím prostředí k tréninkům v posilovně může být klíčový pro svalový rozvoj. Pokud je Tvým cílem nabrat svalovou hmotu, je téměř nezbytné cílit na postupné navyšování zátěže. Málokterá z nás bude mít ve své domácí cvičební výbavě širokou škálu činek různého závaží. Zároveň diverzita vybavení v posilovně bude rozhodně obsáhlejší než v domácích podmínkách, proto si můžeš dovolit větší pestrost svých tréninků. Tělo to jistě ocení a nebude docházet ke stagnaci. Stále půjdeš kupředu svým cílům.

Další výhodou posiloven bude s největší pravděpodobností možnost využití většího prostoru a také klidu pro sebe, který si každá z nás doma dopřát nemůže, obzvlášť pokud se kolem nás pohybují děti. Vše se také odvíjí od výběru posilovny, do které budeme pravidelně docházet. Pokud máme možnost výběru, je dobré si vyzkoušet více míst a rozhodnout se, nebo je pravidelně střídat dle potřeby. Někomu vyhovuje větší posilovna s více návštěvníky najednou, někdo zase vyhledává klidnou posilovnu, kde se bude cítit „jako doma“, i když má např. starší vybavení. Rozhodni se dle svých preferencí, ale zacvičit se dá opravdu téměř všude, proto nemusíš být smutná, pokud není v Tvých silách vybrat si a máš jen jednu posilovnu v okolí. Určitě bude stát za to. 🙂

A teď se pojďme společně podívat bod po bodu, jak bude Tvá první návštěva posilovny s největší pravděpodobností vypadat a na co se připravit. 

trenink-muze-a-zeny-s-osou-na-ramenou

zdroj Shutterstock

V první řadě je dobré si ujasnit, zda jsou mé zkušenosti dostatečné na zorientování se mezi různými stroji a cvičebními pomůckami, nebo by bylo vhodnější vzít s sebou kompetentní osobu. Buď nějakou kamarádku, která má se cvičením v posilovně zkušenosti a poradí nám s prvním tréninkem, nebo můžeš oslovit trenérku/trenéra, který Ti současně ohlídá i správnou techniku cvičení, což je ohromně důležité. Určitě by bylo vhodné v takovém případě spolupracovat na bázi několika tréninků a nezůstat jen u jednoho, ať nabydeš potřebné znalosti a v posilovně si později sama neublížíš. Pokud máš již jasno, můžeme se přesunout k samotnému příchodu do posilovny.

S sebou si vždy vezmi pohodlné sportovní oblečení, které Ti padne a nebudeš na něm muset mít žádnou přehnanou pozornost během tréninku. Dále vhodnou sportovní obuv, ručník a případně vlastní pití, i když to si vždy můžeš zakoupit i na recepci, záleží to tedy na Tobě. Na pitný režim je třeba nezapomínat nejen během fyzické námahy. Také doporučujeme s sebou vzít sluchátka. Ne vždy se v posilovně trefí do Tvého hudebního vkusu. A hudba umí být velký motivátor. 🙂

mladi-lide-bezi-na-bezeckem-pase

zdroj Shutterstock

Před samotnou návštěvou doporučujeme zjistit si otevírací dobu, která se samozřejmě u jednotlivých posiloven liší, tak ať nejsi nepříjemně překvapena. V této fázi, kdy máš sbalené věci a víš otevírací dobu, vyrážíš. Při příchodu do posilovny Tě na recepci uvítá recepční. Zakoupíš si jednorázový vstup, nebo si rovnou pořídíš permanentku, případně nabiješ kredit. O všech možnostech Ti jistě poví recepční. Dále si můžeš zakoupit pití, suplementy, případně půjčit ručník(ve většině posiloven), pokud zapomeneš. Po platbě dostaneš klíček/čip od šatny, nebo jen pokyny, jak šatny fungují, pokud jsou skříňky udělané např. na kódy. Nezapomínej, že kdyby Ti nebylo cokoliv jasné, můžeš se zeptat kompetentní osoby, kterou je v tomto případě právě zmíněná recepční. V šatně se převlékneš, zamkneš si vše, co s sebou na trénink nepotřebuješ, a vyrážíš konečně na trénink.

Každá posilovna má kardio zónu, kde mohou být různé pásy, cyklotrenažery, schody a další stroje. Dále má část s jednoručními činkami, část, kde jsou klece a osy, část funkční a také samozřejmě rozmístěné posilovací stroje. Většina posiloven má i část relaxační. Samozřejmě u všeho mohou a budou menší či větší odchylky dle konkrétní posilovny.

Pokud jsi vyrazila do posilovny sama a chceš se tam lépe orientovat, zároveň cvičit technicky správně i na strojích, které Ti byly doposud neznámé, na každém posilovacím stroji by měl být stručný popis, jak daný stroj používat. Minimálně bývá uvedeno (často i zakresleno), na jakou svalovou partii konkrétně slouží. Co se týká zapnutí a nastavení kardio strojů, tam je to také vždy individuální, ale vše je ve valné většině případů dokonale popsáno, nemusíš se proto bát. Je vhodné z hygienických důvodů pod sebe používat ručník na stroje, podložky a další cvičební pomůcky. Obzvlášť pokud se pořádně zapotíš, je to komfortní pro Tebe i pro další osobu, která na dané místo po Tobě půjde. 🙂

Trénink by měl obsahovat všechny části – rozehřátí, aktivace, hlavní posilovací část, uvolnění. Nezapomínej na to, ať už cvičíš kdekoliv. Podstatně tím zvýšíš efektivitu svých tréninků.

zena-ve-fitku-cvici-s-jednoruckou-na-lavicce

zdroj Shutterstock

Doufáme, že Ti tento článek bude nápomocný a přejeme Ti, ať si svou první návštěvu v posilovně naplno užiješ. Plno skvělých tréninků, na kterých si dáš pořádně do těla a především vyčištěnou hlavu, protože ne nadarmo se říká, že trénink je jistá forma terapie. 🙂 Krásný zbytek léta! 

Může se ti líbit

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>