Priority ve fitness výživě

Také čteš na internetu různé články, co všechno bys měla dodržovat, pro to, abys dosahovala svých cílů? Ať je to redukce tuku, udržování hmotnosti nebo nabírání svalové hmoty. Vždy platí stejná pravidla, a to i v případě, jsi-li vyznavačka nějakého specifického stravovacího směru (vegani, paleo,…). Dnes se podíváme na to, čemu bys při plnění si svých cílů měla přikládat největší pozornost.

priority-ve-fitness-vyzive

zdroj: Shutterstock

Energetická bilance

Tedy poměr energie, kterou vydáme během dne a tou, kterou přijmeme ze stravy. Alfou omegou je tedy nastavení správného kalorického příjmu s ohledem na tvou individualitu, sportovní aktivitu a další faktory.

Makroživiny

Jakmile máš správně nastavenou energetickou bilanci, která odpovídá tvým požadavkům, má smysl řešit rozložení jednotlivých makroživin, a tedy bílkovin, sacharidů a tuků.

Mikroživiny

Pokud máš dva výše zmíněné body splněné, je třeba věnovat pozornost, zda máš v jídelníčku dostatečný příjem vitaminů, minerálů a stopových prvků z kvalitních zdrojů, které tvé tělo dokáže dobře využívat a které mohou podpořit tvé cíle.

Nutriční timing

Až tehdy, je-li splněno vše výše napsané, má smysl řešit načasování a rozložení příjmu energie během dne. Určitě znáš věty typu: "musím snídat?", "sacharidy večer už nemůžu", "musím jíst více malých porcí", "jídlo před a po tréninku je základem úspěchu". A podobně :-).

Suplementy

Co se týče doplňků výživy, ty mají největší smysl až v době, kdy máš správně nastavené výše zmíněné body a hlavně v době, kdy je důsledně dodržuješ. Suplementy mohou skutečně dopomoci k lepším výkonům, ale vždy je potřeba nezanedbat to, co je pro dosažení cílů zásadní.

A hlavně vždy zvaž, zda se fitness a cvičení věnuješ natolik, aby byl například nějaký nutriční timing nebo speciální suplementy vůbec třeba. Dost často to platí hlavně pro vrcholové sportovce.

Může se ti líbit

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>