Na co nezapomínat během tréninku

More...

Zdroj: Shutterstock

Cvičení je v dnešní době populárnější než kdy dříve. Samotné provádění cviků ale nestačí. Je potřeba si uvědomit, že na to, abys z tréninku mohla vytěžit maximum, musíš myslet i na další faktory, které to ovlivňují.

Jednou z nich je mentální zapojení. Při cvičení je nutné se na cvik plně soustředit. Ne přemýšlet o tom, co budeš dělat o víkendu nebo jestli na tebe ve fitku náhodou někdo nekouká. Věnuj správnému provedení cviku a procítění cílených svalů svou plnou pozornost. Můžeš sebou například při zkracovačkách mrskat nahoru a dolů a udělat klidně i 100 opakování. Bude ti to ale k ničemu, protože pokud nevěnuješ plnou pozornost maximálně efektivnímu provedení, nikdy nedosáhneš perfektního výsledku.

Další věcí je správný dech, který se víceméně napojuje na to mentální zapojení. Pokud budeš cvikům věnovat svou plnou pozornost, tak budeš rozhodně i správně dýchat. Dýchej plným hlubokým dechem směrovaným do bříška. Nádech se provádí při excentrické fázi (natahování svalu) a výdech během fáze koncentrické (hlavní práce svalu – zatínání). Pokud tuto techniku dechu neovládáš, rozhodně si vymez čas na to, aby sis ji perfektně osvojila. Vytáhni karimatku a trénuj – možná se ti to bude zdát jako flákačka, ale věř nám, že pokud to děláš správně, tak to zas takový leháro není a i ze základního dýchání tě bude bříško pěkně pálit. Případně požádej nějakého zkušeného trenéra anebo fyzioterapeuta, aby tě to naučil. Uvidíš, že se správným dechem posuneš své tréninky úplně na jiný level, neboť tím zapojíš svůj hluboký stabilizační systém (core) a i během cvičení spodní či vrchní části těla ho budeš umět krásně zapojit. Bříško pak budeš cvičit nejen při tréninku břicha, ale při jakémkoli jiném tréninku.

Zajímá nás, jak jsi na tom s dýcháním do břicha ty? Praktikuješ, znáš? Jaké jsou tvé zkušenosti?

Může se ti líbit

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>