Jak efektivně protáhnout své tělo mimo posilovnu?

Délka čtení

minut

V létě, kdy je venku z větší části krásné počasí a sluneční paprsky nás lákají každé ráno ven z postele, by byl hřích nechodit častěji do přírody a netrávit mnohem více času na čerstvém vzduchu. Pokud bydlíš ve městě, předpokládáme, že Tě toto období nutí odjíždět častěji mimo město do nejbližšího lesa, nebo třeba za babičkou na venkov, pokud máš takovou možnost. Je to zkrátka období, které by se mělo trávit převážně venku, i když je jasné, že jít se během dne zchladit domů, nebo jinam do vnitřních prostorů, kde je chládek (i třeba do fitka :-P), je v pořádku. Stejně tak léto určitě trávíš z velké části u vody. Proč ale píšeme o místech, které během letních měsíců navštěvuješ? Chceme poukázat na to, jak si můžeš efektivně protáhnout své tělo i mimo posilovnu, na výletě, dovolené, nebo třeba jen při běžné každodenní procházce lesem, ať už s sebou vedeš psíka, tlačíš před sebou kočárek, nebo jdeš sama za poslechu své oblíbené hudby či podcastu. 🙂

divka-v-prirode-mezi-stromy

zdroj Shutterstock

Kromě prostoru, který volná příroda nabízí, načerpáš vlnu pozitivní energie, která se právě ještě více umocní, pokud k tomu přidáš lehčí cvičení či jen protažení na čerstvém vzduchu. Příroda má své kouzlo v každém ročním období, nicméně během letních měsíců se k tomu všemu přidává síla vit. D, slunečních paprsků, které Tvou tvář zaručeně rozzáří a tělo rozhýbou. Při svém protažení v přírodě, které můžeme nazvat účinnou rehabilitací, Tě také povzbudí všemožné vůně okolo. Vůně lesa, louky a všeho, co kolem Tebe svítí. Je to balzám na duši, který každá z nás potřebuje. Vypnutí všech negativních myšlenek, užívání si času pro sebe a zároveň podpora pro Tvé zdraví v podobě pohybu.

Ačkoliv dnes už všechny modernější posilovny disponují klimatizací a účinným odvětrávání, které je v horkých letních měsících žádoucí, i přesto se ale minimálně v těch starších posilovnách můžeš setkat s nevhodným vzduchem ke cvičení, proto by pocení se na běžeckém páse postrádalo smysl. Pokud ráda běháš, raději obuj boty a vyběhni do lesa! 🙂

divka-na-ceste-beh-strecink

zdroj Shutterstock

V případě, že běh není Tvůj šálek kávy, můžeš vyrazit na svižnější procházku, kterou následně propojíš se zmíněným efektivním protažením či cvičením. K celé této aktivitě potřebuješ pouze vlastní přítomnost a dobrou náladu. Nebo můžeš být kreativnější a využít to, co Ti les nebo okolí, ve kterém se právě nacházíš, nabízí. Ideální ukázka bude na příkladu lesa. V lese můžeš využít kameny a připravit si např. slalom, mezi kterým se svižnější chůzí projdeš popředu, pozadu, nebo můžeš mezi kameny projít výpady či úkroky do stran. Tak jednoduché a efektivní zároveň cvičení v přírodě může být! Stejně tak můžeš využít např. pařez, o který se zapřeš dlaněmi a zacvičíš si tricepsové kliky, nebo pokud se otočíš hrudníkem směrem k pařezu, tak si můžeš odcvičit klasické kliky či plank. Pokud na cvičení nemáš chuť a chceš se pouze protáhnout, zastav se a s pravidelnými nádechy a výdechy udělej pár cviků, kterými protáhneš celé tělo. 

sklapovacky-divka-na-podlozce

zdroj Shutterstock

Na efektivní protažení celého těla začni od hlavy, kdy si uděláš úklony do stran. Každý cvik zopakuj 3-4x. Dále si udělej pár kroužků v ramenou, dopředu i dozadu. Pokračuj kroužky v loktech, předloktí a dlaní. Vždy je udělej na obě strany. Poté si protáhni prsty na rukou. Následuje protažení prsních svalů, u kterého se můžeš opřít o nejbližší strom, pokud je k dispozici, o vnější stranu předloktí a vytočit se do rotace horní poloviny těla. Následně si udělej pár kruhů v trupu a přejdi na dolní polovinu těla. Přitáhni si stehno k tělu, nejdříve na protažení kvadricepsů, pak i hamstringů (zepředu/zezadu). Zkus se předklonit s rovnými zády směrem ke svým špičkám a dotknout se chodidla či země prsty nebo dlaní. Záleží, jaký máš rozsah pohybu. Nepřeháněj to, nechoď přes bolest. Určitě bys měla protažení vědomě cítit, nicméně bys rozhodně neměla brečet bolestí. Dále se o něco zapři (např. opět o strom, pokud je v okolí), jednu nohu máš položenou celou plochou chodidla na zemi, druhá je o kousek dále zapřená o špičku. Přenes váhu na stojnou nohu, kterou máš vpřed. Tímto způsobem protáhneš lýtka. Opakuj na obě nohy.

Způsobů, jak protáhnout své tělo v přírodě, je určitě více. Originalitě a kreativitě se opět meze nekladou a budeme rády, když nám přispěješ do komentářů svými tipy na to, jak se během hezkého počasí efektivně protáhnout i mimo posilovnu. Hezké letní dny přeje Tvůj tým Strong beauty! 🙂

Může se ti líbit

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>