Jak dlouhodobě posilovat imunitu

Pár základních bodů, na kterých by měla každá z nás začít pracovat. Nejen když se cítí být v ohrožení.

jak-dlouhodobe-posilovat-imunitu

zdroj: Shutterstock

Zdravá a kvalitní strava

Vyhýbej se zbytečné konzumaci jednoduchých cukrů a „nezdravých“ tuků - obecně zpracovaných potravin. Zaměř se na kvalitní a celistvé potraviny, ideálně v bio kvalitě a z farem. A ano - je v tom velký rozdíl (především právě v obsahu důležitých vitamínů a minerálů).

Doplňuj vitamíny a minerály

Pokud víš, že tvá strava nepokrývá vše, co by měla, určitě začni přemýšlet i nad kvalitními doplňky stravy. To může být u každého individuální. Každopádně, dost často v lékárně nenajdeš potřebnou kvalitu. Vždy vybírej organické a přírodní formy doplňků v podobě nelepených tablet.

Pitný režim

Nepočítá se káva, ani žádné zero nebo sladké nápoje. Čistě voda, ideálně neperlivá a filtrovaná. Množství je vždy individuální podle aktivity, podnebí, ve kterém žiješ, apod.. Nicméně alespoň 2l čisté vody by každá žena měla vypít.

Probiotika

Aneb prospěšné živé bakterie, které příznivě ovlivňují střevní mikroflóru v tlustém střevě, což je jeden
z nejdůležitějších imunitních orgánů v lidském těle. Starají se o to, aby v trávicím traktu nepřežívaly patogenní mikroorganismy, a zvyšují tak obranyschopnost organismu. (Zdroje jsou mj. kefír, kimchi, kvašená zelenina, kombucha, kysané zelí, tempeh, natto, miso,...).

Pohyb

Samozřejmě nějaké pravidelné tréninky podle vlastních preferencí, aby sis udržovala silné kosti
a budovala si svaly (nejen z estetického hlediska), ale aby bylo tvé tělo silné a schopné zvládat spoustu věcí. Ale především pravidelný pohyb na čerstvém vzduchu. Cokoli, kde se hýbeš a zároveň zklidníš mysl.

Minimalizuj stres

Jakýmkoli způsobem! Meditace, procházky, čtení knih - cokoli, co ti pomáhá. Stres je v dnešní době spouštěčem neskutečného množství chorob a působí negativně právě na náš mikrobiom - viz. bod
s probiotiky a prospěšnými střevními bakteriemi.

Otužování

Pokud se pro to rozhodneš, určitě si přečti rozsáhlejší články, abys věděla, jak začít. Hlavně hned neskákej šipku do ledového rybníku :D. Hlavním smyslem je mj. vybudování silné obranyschopnosti
a s tím souvisí také úbytek virových onemocnění.

Spánek

Nesmírně důležitý pro regeneraci celého organismu. Zdravý spánek by měl být alespoň  7 - 8 hodin. Díky němu dopřáváš regeneraci svému tělu, mysli a pomáháš i správnému fungování hormonálních funkcí. Přizpůsob vše tak, aby byl tvůj spánek co nejkvalitnější. Uvidíš, že se o dost zvedne i kvalita tvého života.

Jak se o svou imunitu staráš ty? Poděl se o svoje tipy!

Může se ti líbit

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>