Co sledovat u sporttesteru

Kolik kalorií bys měla na posilovacím tréninku spálit, abys věděla, že jsi odvedla dobrou práci?

co-sledovat-u-sporttesteru

zdroj: Shutterstock

V posledních letech jsou hodně oblíbené sporttestery - hodinky, které ti počítají kroky a také měří spálené kalorie. Je to užitečná věc! Jak se jimi ale řídit během posilovacího tréninku? Může to být demotivující, když pocitově vnímáš, že jsi makala ze všech sil, a na závěr vidíš na displeji po hodině cvičení plného překonávání jen 300 spálených kalorií. Přitom stejné hodnoty můžeš vidět i po procházce se psem. Neznamená to ale vůbec, že ses snažila málo.

Ve spojení s posilovacím tréninkem ber spálené kalorie dost s nadhledem. A už vůbec se nesnaž
za každou cenu nahnat jich co nejvíc. Množství spálených kalorií se odvíjí od tepové frekvence.

Když cvičíš kardio za účelem spalování tuků, tak tam je efektivní dostat tepovku výš. U posilování nejde o tep, ale o kvalitní provedení cviků a intenzivní zapojení svalů. Při tomhle typu svalové práce dochází v těle k reakcím, které tvůj sporttester měřit nemůže. Nesleduj tedy kalorie, ale raději se zaměř na správnou techniku cviků a procítění svalů a dávej si dostatečné pauzy mezi sériemi, abys do každé další mohla dát to nejlepší ze sebe.

Hlavně, koncem tréninku to nekončí. Poškození svalů během posilování a zatížení také nervového systému vyžaduje regeneraci, na kterou tělo také potřebuje hodně energie, takže ve větším množství spaluješ kalorie i po zbytek dne!

Fitbit, apple watch a další sportovní náramky jsou skvělá hračka! Můžeš díky nim korigovat své kardio aktivity, sledovat počet kroků a ohlídat si, abys celý den jen neproseděla u práce. U posilování jim ale zas takovou pozornost nevěnuj a zaměř se na to důležité.

Může se ti líbit

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>