6 EFEKTIVNÍCH tipů pro HUBNUTÍ – přivítej jaro s úsměvem!

Délka čtení

minut

Oficiální příchod jara proběhl již před několika týdny. Jak jsi na tom ale Ty? Přivítala jsi jaro v plné parádě, nebo se skrz aprílové počasí nedokážeš na jarní atmosféru tak jednoduše naladit? Sluneční paprsky se ale nenechají držet dlouho zkrátka a razí si k nám svou cestu. Květiny, zvířata a celá živá příroda se již také probouzí. Začalo období barev, hravosti, a především dobré nálady! Je načase shodit poslední povánoční kila. Začít se ve svém těle konečně cítit zdravě, svěže a spokojeně.

jarni-nalada-rozkvetle-stromy-a-zena-na-kole

zdroj Shutterstock

Velkým plusem na jarním období je vliv hezkého počasí na naši mysl. Zbavit se pochmurných myšlenek a zimní lenosti není nic těžkého a velký vliv v tomto směru může mít strava, kterou budeme živit naše tělo. Možností vylepšení stravování v jarním období je spoustu. Doplňme energii v podobě pestrých druhů sezónní zeleniny a ovoce. Fantazii se meze nekladou a v tomto článku Ti ukážeme tip na chutný jarní salát plný barev, nebo jak efektivně využít ovoce, které nás v tomto období obklopuje, kam se podíváme!

Jaro je jednoznačně období přírody a pohybu! Vyzývá k probuzení našeho vnitřního dítěte a využití hezkého počasí k aktivitě na čerstvém vzduchu. A jakou pohybovou aktivitu doporučujeme zvolit? Vždy je to především na Tobě, co Tě baví! Neboj se všestrannosti, ale i v této oblasti Ti doporučíme pár našich tipů zrozených pro teplé jarní dny v přírodě. 🙂

1) Zeleninové saláty plné barev

Jak bylo zmíněno v úvodu, jaro je o barvách a pestrosti. Můžeme využít sezónní zeleninu ze zahrádky, nebo vyrazit pro kvalitní čerstvou zeleninu do svého oblíbeného obchodu, a vybírat produkty nejlépe bio původu. Doplníme tak vitamíny, antioxidanty, vlákninu a tělo nám za to poděkuje. Navíc jak je známo, jí se i očima, takže pojďme popustit uzdu své fantazii a připravit si chutný salát v barvách jara! 🙂 Co takhle jarní salát s ředkvičkami a slunečnicovými semínky? Stačí si na pánvi nasucho opražit slunečnicová semínka, dokud nezezlátnou, a pak je nechat vychladnout na talíři. V misce smícháme listy hlávkového a římského salátu, polníček a nakrájené ředkvičky. Těsně před podáváním můžeme salát zpestřit chutnou a jednoduchou zálivkou z citronové šťávy, medu, olivového oleje a soli. Nakonec zakápneme jablečným octem a můžeme podávat.

jarni-zeleninovy-salat

zdroj Shutterstock

2) Ovoce všude kolem nás

Kdo by neměl rád slaďoučké jahody a jiné dobroty? Je pravdou, že ovoci v Česku přeje více léto než jaro, ale i v tomto krásném ročním obdobím si můžeme ledacos dopřát. Od května můžeme zdobit své pokrmy čerstvými jahodami, nebo si z nich připravit chutné smoothie. Za zkoušku rozhodně stojí jahodové smoothie smíchané s mátou, kvalitním jogurtem, rostlinným mlékem a lžičkou medu! Hrušky a jablka seženeme ve výborném stavu i během jara, ty se skladují. Dále se také můžeme těšit na čerstvé borůvky a třešně. Zakomponujme do svého pravidelného jídelníčku 1 ks ovoce denně a udělejme radost nejen tělu, ale i naší mysli. 

jahody

zdroj Shutterstock

3) Máme chuť na odlehčenou stravu

S příchodem teplých měsíců v roce se mění i naše chuťové buňky a místo těžších pokrmů automaticky vyhledáváme ty lehčí, které nás zasytí, ale zároveň se po nich nebudeme cítit unavené. Vyhledáváme stravu, která bude bohatá na vše, co naše tělo potřebuje a která naši energii ze sluníčka ještě více umocní. K odlehčení stravy nám může pomoci zařazení většího množství potravin rostlinného původu, zakomponování již zmíněných zeleninových salátů, nebo zařazení ovocných či zeleninových smoothies. Naslouchejme svému tělu, odlehčeme svou stravu, a kromě skvělého pocitu se můžeme těšit i na úspěšná kila dole přirozenou cestou. 🙂

zena-s-mixerem-spenatove-smoothie

zdroj Shutterstock

4) Procházky v přírodě, kolo nebo brusle

Kromě lehké a barevné stravy plné vitamínů, antioxidantů a dalších tělu prospěšných látek bychom neměli v žádném případě zapomínat na pravidelný pohyb. Je důležité zařadit do svého života i určitou míru přirozeného pohybu, kterou může zastoupit i např. obyčejná procházka lesem s pejskem. První jarní paprsky a vůně květin nás k tomu přímo vybízí. Byl by hřích v takovém počasí zůstat doma! Nebo můžeme vzít rodinu na společný cyklovýlet, případně oprášit kolečkové brusle a hurá na okruh! Každá aktivita, byť by trvala jen chvíli, je dobrá a prospěšná k redukci posledních povánočních kil. Tak nezapomínejme i na aktivně využitý čas pro sebe.

venkovni-beh-zena-se-psem

zdroj Shutterstock

5) Práce na zahradě

I naše zahrádky se začínají po zimě probouzet. Je nejvyšší čas o ně začít pečovat. Ideálními měsíci jsou pro to březen a duben, kdy vysazujeme stromy, keře, bylinky, zeleninu i květiny. Odstraňujeme plevel, hnojíme, zkrátka rozmazlujeme svou zahrádku, aby byla v perfektním stavu. Sezona buší na dveře a není na co čekat. Navíc veškeré doma vypěstované produkty využijeme i k našemu cíli a hubnutí půjde mnohem snáz, když tělu dodáme chutnou kvalitu. A ještě se při práci na zahradě pěkně zapotíme. 😛

zahradniceni-kvetinovy-zahonek

zdroj Shutterstock

6) Dobrá nálada – vliv serotoninu na hubnutí

Hezké počasí samo o sobě dokáže vykouzlit úsměv na tváři. A jak je známo, dobrá nálada ovlivňuje veškeré procesy v těle, podpoří stav naší mysli i těla a podá pomocnou ruku, když chceme zredukovat nějaké to kilo navíc. Hlavní roli zde hraje Serotonin, často nazývaný také jako “hormon štěstí a dobré nálady. Je to harmonizátor naší mysli. Velí našemu duševnímu rozpoložení. Je obsažen v krevních destičkách, trávicím traktu a v menší míře i v centrální nervové soustavě. Největší význam má jako neurotransmiter – přenašeč nervových vzruchů, a právě jako kontrolor našich nálad v centrální nervové soustavě. Jeho nedostatek může způsobovat deprese, úzkosti, nespavost a další psychické problémy. Serotonin má také silný vliv na tonus svalů a v momentě, kdy se poraníme a krvácíme, dokáže zúžit cévy a snížit únik krve z těla. Vytváří se přeměnou z esenciální aminokyseliny Tryptofanu, kterou si naše tělo neumí vyrobit a je tedy nutné jej přijímat ze stravy. Na přeměně se podílí i vitamin B6. Potraviny, které obsahují určitou míru Serotoninu a další důležité látky a hormony jsou např.: dýňová a slunečnicová semínka, ořechy, ryby (zejména losos), fazole a další druhy luštěnin, mléčné výrobky, avokádo, banán, listová zelenina, krůtí i hovězí maso. Vhodné jsou i kakaové boby. Není hříchem si dopřát kostičku kvalitní hořké čokolády. Hladina Serotoninu nám určitě vyskočí a nás to pozitivně naladí. Měli bychom si pozitivní rozpoložení udržovat, obzvlášť pokud je našim cílem redukce hmotnosti, dobrá nálada s ním jde ruku v ruce! 🙂

jaro-s-usmevem

zdroj Shutterstock

Každý z těchto tipů je skvělý v tom, že je zaprvé dlouhodobě udržitelný a zadruhé tím podnikáme prospěšné kroky sami pro sebe. Rozmazluj se zdravou stravou, pohybem a dobrou náladou! Přejeme Ti krásné jaro i léto a budeme moc rády, když nám do komentářů napíšeš nějaké své osvědčené jarní tipy. To TY jsi pro nás největší inspirací! 🙂

Může se ti líbit

Jak si udržet formu během dovolené
6 důvodů, proč zařazovat cvičení na záda
5 nejlepších salátů, které musíš vyzkoušet aneb zdravý letní jídelníček pro udržení energie
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>