Tempeh

Máte rády potraviny rostlinného původu? Zařazujete do svého jídelníčku tofu, seitan, sójové maso? A co takhle tempeh neboli sójový sýr? Znáte tuhle dobrotu a víte, jak jí používat?

More...

U nás je tato potravina trochu méně známou a to je obrovská chyba! Ano, předně ji budou znát vegetariáni a vegani, ale i masožravci si mohou do jídelníčku zařadit tuhle chutnou a výživnou potravinu, stejně tak, jako to dělám já 🙂

Co to tedy ten tempeh je? Základem jsou jako u tofu sójové boby, nicméně zde je máme v jejich celistvém tvaru. Je zde vysoký obsah lehce stravitelných rostlinných bílkovin, minerálních látek a vitamínů, zejména skupiny B včetně B12. Neobsahuje cholesterol, laktózu, lepek ani živočišné tuky. Jsou zde obsaženy všechny aminokyseliny a jedná se tedy o komplexní bílkovinu. Tempeh seženete ve specializovaných obchodech se zdravou výživou nebo už i ve větších supermarketech v oddělní rostlinných potravin.

Jak na něj? Pokud si koupíte „natural“ bude třeba jej trochu upravit a dodat mu větší chuť (marinovat či okořenit a osmažit) fantazii se meze nekladou. Rozhodně ale už je možné sehnat i tempeh marinovaný, smažený a uzený v obchodě (u uzeného je vynikající oříšková chuť). Podávat můžeme s těstovinami, pečenými brambory nebo klidně jen se zeleninou. 100 lidí, 100 chutí:) Jak ho upravujete vy?Podělte se s námi o vaše tipy.

>