Strukturovaný tréninkový plán

V čem tkví podstata strukturovaného tréninkového plánu? 

More...

To, že správně nastavené kalorie a makroživiny jsou klíčovými pro dosahování výsledků, už je vám známé.

Podobný princip, ale funguje i u tréninkového plánu. Proto, aby váš trénink byl co nejefektivnější, je důležité mít trénink správně sestavený. Nejen z hlediska jednotlivých tréninkových dnů, ale i v dlouhodobějším měřítku v řádech týdnů. Tím, že svaly posilujete v posilovně, dochází k jejich poškození. Tělo pak musí zajistit regeneraci (opravu svalů) a tím zjednodušeně svaly rostou. Ale díky tomu, že tělo je neuvěřitelně chytrá mašinka a nechce neustále řešit ty samé „problémy“ tak se na jednotvárný styl tréninku brzo adaptuje a vy neuvidíte dál žádný pokrok! Musíte tělo neustále stimulovat tak, abyste viděly pokroky a vaše tělo nemělo šanci se adaptovat. Na druhou stranu, ani to, že budete měnit trénink každý týden nepřinese nejlepší výsledky. Protože nebudete mít šanci se s tréninkem pořádně seznámit, procítit svaly a vytěžit z tréninku maximální potenciál.

V rámci 10 týdnů stačí změnit cviky 1-2x, ale celý trénink mít naplánovaný tak, abyste neustále zvyšovaly jeho objem (váha x opakování x série) - 10. týden zařadily dealod. To vám zaručí, že se budete neustále posouvat, vaše tělo nebude stagnovat a vy uvidíte pokrok!

>