Potraviny z hlediska zdraví

Zdravě se stravujete, toužíte po krásné, zdravé a fit postavě? Sportujete a přejete si dosáhnout těch svých vysněných výsledků?

More...

To všechno je samozřejmě v pořádku, ale měly byste dbát také i na stránku vašeho zdraví. Rozhodně pro vaše tělo nejsou dobré nekonečné restrikce v jídle a v dlouhodobém horizontu to ani nikam nepovede. Budete unavené, otrávené a demotivované.
Kvalitní strava v dostatečném množství je velice důležitá především i pro naše duševní zdraví. Neměly bychom se neustále upínat na to, kolik toho sníme a neustále kontrolovat tělesnou váhu a prohlížet se v zrcadle. Zdraví máme pouze jedno a všechny bychom si to měly uvědomovat.

Některé živiny jsou velice důležité pro zdraví našeho mozku a v kalorickém deficitu potřebného množství kolikrát jen těžko dosáhneme. Ovlivňují náš psychický stav, a celkově se pak dokážeme lépe vypořádat se stresem, máme dobrou náladu a umíme se i lépe soustředit.

Především, pokud svůj příjem značně omezujeme, platí čerpání energie (kalorií) z kvalitních zdrojů dvojnásob. Je prokázáno, že strava bohatá na zpracované potraviny, špatné formy tuků, rafinované cukry a chemické přísady, chudá na živiny, může mít velmi negativní dopad na naše zdraví a i chování. Tato strava je spojována také se zvýšeným výskytem depresí a úzkostlivých stavů.

Ovlivnit pozitivně své zdraví můžete hned zítra, protože je to opravdu jednoduché!:) Jezte více zeleniny a ovoce, zařaďte do svého jídelníčku více ryb, volte ty vhodné formy tuků (ořechy, avokádo, kvalitní rostlinné oleje), vybírejte si celozrnné obiloviny, volte komplexní formy sacharidů a především poslouchejte své tělo! Je to dokola opakované pravidlo, ale málokdo si uvědomuje, že zde nejde jen o vzhled. I lidé přirozeně štíhlí, kteří mohou sníst téměř cokoli, bez dopadu na jejich postavu by zde měli zpozornit a dbát na to, co do svého těla dávají.

>