Jak vytvořit návyk

Také si pořád říkáte, že byste rády něco změnily? Začít cvičit? Zlepšit jídelníček? Nebo jen změnit jednoduchou věc, jako třeba po ránu vypít sklenici vody, zlepšit pravidelnost v jídle…

More...

Každá z nás to zná velmi dobře. Neustálé odkládání určitých činností nebo věcí, které bychom chtěly změnit. A přitom víme, že je to pro naše zdraví a celkově kvalitu života potřeba.

První krok? To je to, co bývá ze všeho nejtěžší. A víte, proč si všichni vytváření nových návyků tak hrozně kazíme? Naložíme na sebe totiž většinou vše naráz. Z ničeho nic začneme hodně cvičit, omezovat se v jídle a další a další věci. Ve finále to vede k tomu, že to pro nás není udržitelné a ještě aby bylo, vždyť jsme nikdy nic takového nedělaly.

Je třeba stanovit si cíl, následně plán a v něm se ke svému cíli postupně dopracovat. Jednoduše krok po kroku si začít utvářet nové návyky a dát si dostatek prostoru, abychom si na ně mohly zvyknout. Každá z nás se může zlepšit, pracovat na sobě a posouvat se neustále vpřed. Jen na sebe nesmíte příliš tlačit, protože vás pak případné a často opakované selhání bude jen neustále demotivovat a vy si budete připadat k ničemu a že to prostě nezvládnete. A nakonec ze všeho nejdůležitější, je mít správnou motivaci.

Je velký rozdíl dělat něco protože chcete“ anebo když „musíte“. Pokud budete u každé změny mít slovíčko „musím“ (musím jít cvičit, musím jíst zdravě, atd..) bude to pro vás velmi obtížné a z dlouhodobého hlediska neudržitelné, protože se budete trápit a ve finále ani nebudete šťastné. 

>