HIIT trénink

Rychlé, ale intenzivní a taky dost efektivní nejen pro spalování tuků! Takové je HIIT kardio.

More...

HIIT = high intensity interval training neboli v překladu vysoce intenzivní intervalové cvičení. Jedná se o kardio aktivitu, ve které se střídá v krátkých intervalech maximální výkon s odpočinkem.
Délka klasického kardia v aerobní zóně (např. konstantní klus) se doporučuje 30-60 min. U HIIT vám stačí poloviční čas. Tedy 15-30 minut. Což znamená, že za poloviční čas odvedete stejnou práci a s ještě mnohem lepší efektivitou!

Díky HIIT totiž nejen spalujete tuky, ale také navyšujete kapacitu metabolismu, a chráníte svalovou hmotu či dokonce podporujete její růst. U dlouhých aerobních tréninků hrozí odbourávání svalové hmoty (obzvlášť v redukční dietě) u HIIT naopak podporujete zvyšování hladiny růstového hormonu.

Spalování probíhá nejen během činnosti, ale díky nastartování metabolismu bude váš klidový (bazální) metabolismus vyšší ještě několik hodin po ukončení tréninku. Což znamená více spálených kalorií.

HIIT je také mnohem zábavnější. Nejste odkázané jen na nudné šlapání na rotopedu nebo běh na pásu. Využít můžete prakticky jakýkoli stroj v kardio zóně anebo přidat různé dynamické cviky s vlastním tělem nebo cvičebními pomůckami. Tím kardio trénink povýšíte ještě na vyšší úroveň, jelikož kromě spalování tuku procvičíte různé svalové partie.

Ale pozor! Nejedná se o žádnou procházku růžovým sadem. Trénink sice trvá krátkou dobu, ale jeho intenzita a náročnost je opravdu vysoká. Není tedy vhodný pro začátečníky. Po ukončení aktivní fáze (20-30 sec.) lapáte po dechu a jste na pokraji svých sil. Proto následuje zklidňující fáze (40-90 sec.) během které je třeba znovu zklidnit dech a nabrat sílu, abyste zvládly další interval v plném nasazení.
Zařazujete HIIT do svého plánu? A v jaké podobě?

>