1

Benefity avokáda

Jaké benefity přináší konzumace avokáda? 

More...

Ať to může být pro mnohé z vás překvapení, tak avokádo se řadí mezi ovoce. 80%kcal z avokáda je tvořeno zdravými tuky, které jsou prospěšné pro tělo - například pro vstřebávání vitamínů. Samotných vitamínů a minerálů pak obsahuje celou řadu - vitamín C, vitamín B6, B5, draslík, hořčík, mangan, vitamín B9 atd.. Vysoký podíl vlákniny a antioxidantů.

Často se setkám s jeho neoblíbeností. Důležité je, aby avokádo bylo zralé. Při nákupu ho omačkejte a také si zkontrolujte, aby mělo šťopku. Další možností je koupit ho nezralé a nechat doma dozrát a pokud byste to potřebovaly urychlit, tak ho zabalte spolu s nakrájeným jablkem do papírových novin - ano skutečně to proces urychlí 🙂
Pak už ho jen servírovat jako guacamole ( pomazánka s rajčaty, česnekem) nebo jako sladkou avokádovou nutelu, nakrájené do salátů nebo na toustu. Kreativitě se meze nekladou:) Jak jste na tom s avokádem vy? 

  • Dagmar napsal:

    Avokádo mám moc ráda, mohla bych ho jíst každý den. Někdo říká, že nemá žádnou chuť, což si nemyslím. Přijde mi chuťově tak trochu jako oříšky s podkresem másla.
    Vybírám vždy středně zralé, oloupu tuhou slupku, nakrájím na dílky a jím. Nikdy jsem ho nezkoušela nijak upravit, vždy konzumuji jen tak…

  • >